Om du har klagomål på något mot utbildningen i Skara kommun så hanteras detta på barn- och utbildningskontoret.
Klagomål och synpunkter ska först och främst framföras till berörd rektor, så att skolan själv får möjlighet att agera. Det är först därefter, om du fortfarande är missnöjd, som ett klagomål ska lämnas in till förvaltningen.
Du lämnar ditt klagomål via vår självservicetjänst för klagomålshantering eller via brev.
Var noga med att ange vad som hänt, när det inträffade och vilken förskola/skola det gäller. Redogör också för hur förskolan/skolan har hanterat ditt klagomål och varför du är missnöjd med det.
Dina uppgifter registreras i vårt datasystem och hanteras enligt personuppgiftslagens och offentlighets- och sekretesslagens bestämmelser.
Du kan givetvis vara anonym, men då blir det svårare för oss att utreda ärendet och vi kan då inte återkoppla till dig med hur vi följt upp ditt klagomål.
Denna sida uppdaterades
Dela:
Kontakt
Förvaltningschef
Hans Persson
Telefon 0511-325 17
Telefon 0511-320 00
E-post
barn.utbildning@edu.skara.se
Besöksadress
Södra Kyrkogatan 2
Postadress
Skara kommun
Barn- och utbildningsförvaltningen
532 88 Skara
Information
Skara kommun
Södra Kyrkogatan 2, 532 88 Skara
Telefon: 0511-320 00
Fax: 0511-320 02
Org.nr: 212000-1702
E-post: skara.kommun@skara.se
Cookies
Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Genom att fortsätta godkänner du vår användning av cookies.