< >

Seniorbiljett för dig som fyllt 75 år

Alla som är 75 år eller äldre och boende i kommunen erbjuds seniorbiljett som innebär att man får åka kostnadsfritt i kollektivtrafiken inom kommunens gränser.

Kommunen erbjuder seniorbiljetterna kostnadsfritt. Västtrafik skickar hem ett erbjudande till dig som är folkbokförd i kommunen och över 75 år. För att beställa din personliga seniorbiljett behöver du tacka ja via Västtrafiks hemsida. Om du behöver hjälp med din beställning eller har frågor kan du kontakta Västtrafiks kundservice 0771-41 43 00.

Seniorladdningen som finns på seniorbiljetten är personlig och det är bara du som får resa med den. Visa kortet för kortläsaren ombord vid varje resa och ha alltid med dig din legitimation. Den ska du kunna visa upp tillsammans med seniorbiljetten vid en biljettkontroll.

Är du folkbokförd i kommunen och över 75 år men inte fått något erbjudande, ta kontakt med Västtrafiks kundservice på telefon: 0771-41 43 00.

Din seniorladdning gäller enbart inom kommunen. Vill du resa utanför kommunzonen kan du ha en kontoladdning på din seniorbiljett. Med den betalar du för den del av resan som görs utanför kommunzonen. Kontoladdningen är inte personlig.

Kontakt

Vill du beställa Seniorbiljett eller har du frågor? Kontakta Västtrafiks kundservice.
Telefon: 0771-41 43 00
Hemsida: www.vasttrafik.se/seniorbiljett (nytt fönster)länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

Annika Svensson, trafikplanerare
Telefon: 0511-38 61 18
E-post: annika.svensson@gotene.se

Elisabeth Hedman, trafikplanerare
Telefon: 0511-38 68 02
E-post: elisabeth.hedman@gotene.se

Johannes Hukkanen, kollektivtrafikstrateg
Telefon: 0511-38 68 04
E-post: johannes.hukkanen@gotene.se

Denna sida uppdaterades 2020-07-07

Dela: