Syftet med undersökningen är att genomföra en kvalitetsmätning av den kommunala servicen och myndighetsutövningen gentemot företagare.
En enkät skickas till företagare som haft ett avslutat myndighetsärende med kommunen under mätåret. Sju myndighetsområden mäts: brandskydd, bygglov, markupplåtelse, miljö- och hälsoskydd, livsmedelskontroll, serveringstillstånd och upphandling.
För dessa områden ställs frågor kring sex serviceområden:
I 2021 års undersökning (mätningen för 2021 presenteras våren 2022) ligger Skara på en fortsatt god nivå och ökar i men rankingen till plats 57 (2020: 84) bland de 198 deltagande kommunerna.
I NKI (nöjd-kund-index) räknat har Skara kommun gått från 75 till 77. Högst omdöme ges serviceområdet Tillgänglighet, med ett index på 81. Samtliga serviceområden har ett index mellan 73-81.
Löpande Insikt årsrapport Skara Zip, 6.5 MB.
Denna sida uppdaterades
Kontakt
Näringslivsstrateg
Helena Nyman Friberg
Telefon 0511-320 06
Information
Skara kommun
Södra Kyrkogatan 2, 532 88 Skara
Telefon: 0511-320 00
Fax: 0511-320 02
Org.nr: 212000-1702
E-post: skara.kommun@skara.se
Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Du kan välja att godkänna alla kakor, eller gå in på "inställningar" och välja vilken typ av kakor du vill godkänna.