Skara kommun i sociala medier

Vi använder sociala medier för att bygga en relation med dig. I våra sociala kanaler vill vi informera dig om vår verksamhet med såväl nyheter som aktiviteter, evenemang, förändringar, driftsavbrott och kriskommunikation.

Du får gärna ställa frågor, kommentera, bidra med idéer och goda exempel.  För våra övergripande kommunkonton kan du längre ner på sidan läsa vad du kan förvänta dig av oss i de olika kanalerna som vi finns på.

För information, utöver den vi redan beskrivit, om innehåll på övriga verksamheters konton får du gärna kontakta kontoansvarig.

Skicka inte känslig information via sociala medier

Tänk på att inte skicka känslig information, till exempel personuppgifter, via sociala medier. Använd istället telefon eller brev för sådana ärenden. Inlägg som innehåller personuppgifter som kränker enskildas personliga integritet får inte läggas upp på någon av dessa kanaler. Tänk också på att våra sociala medier inte är arenor för politiska diskussioner eller reklam och marknadsföring för produkter.

Vi förbehåller oss rätten att ta bort inlägg eller kommentarer som vi bedömer vara kränkande eller stötande, innehåller marknadsföring, är brottsliga, avviker från ämnet eller bryter mot personuppgiftslagen.

På Facebook delar vi med oss av nyheter, aktiviteter, evenemang, förändringar, driftsavbrott och allmän information om kommunen som du som medborgare har rätt till. Vi ställer också frågor, delar bilder och filmklipp samt lyssnar på dina åsikter och besvarar dina frågor. www.facebook.com/skarakommun Länk till annan webbplats.

På vårt officiella instagramkonto delar vi innehåll för dig som bor och verkar i kommunen.
www.instagram.com/skarakommun Länk till annan webbplats.

Twitter använder vi ibland för att dela nyheter från skara.se, informera i händelse av kris samt för att dela information från viktiga samhällsfunktioner i Sverige som till exempel Krisinformation.se, MSB, Smittskyddsinstitutet med flera. Vi besvarar frågor som kommer in via Twitter. www.twitter.com/skarakommun Länk till annan webbplats.

På vår Youtube-kanal publicerar vi de flesta av de filmer vi producerar. Det är filmer om kultur, utbildning, vård och omsorg, näringsliv och bygg- trygg- och snygg-frågor.
Du kan prenumerera på kanalen. Skara kommun på Youtube Länk till annan webbplats.

Om du vill se Kommunfullmäktiges sändningar eller längre inspelningar, gå istället in på Skara Play på skara.se Länk till annan webbplats.

Dela innehåll på Skara.se med andra

Med hjälp av funktionen "Dela" kan du tipsa vänner och dela med dig av innehåll på Skara.se i olika sociala nätverk. Längst ned på varje sida på Skara.se finns rutan "Dela" som innehåller ett antal sätt att dela med sig av innehållet. Om du till exempel klickar på Facebook skickas en länk av sidan till din profil på Facebook.

Kommentera i våra sociala medier

Tumregeln är: Håll god ton, håll dig till ämnet och använd ett konto i ditt namn.

Läs mer om kommentarregler i våra sociala medier

Lista över kommunens konton i sociala medier

Skara kommuns officiella sida Länk till annan webbplats.

Bokäventyret Länk till annan webbplats.

Centrumbostäder i Skara AB Länk till annan webbplats.

Kultur i Skara Länk till annan webbplats.

Skara Musikskola Länk till annan webbplats.

Skara Näringsliv Länk till annan webbplats.

Stifts- och landsbiblioteket Länk till annan webbplats.

Stureplan Skara Länk till annan webbplats.

Träffpunkt Seniorkafét Anhörig- och frivilligcentral Länk till annan webbplats.

Upplev Skara - turistinformation Länk till annan webbplats.

Vilans fritidsområde Länk till annan webbplats.

Öppna mötesplatser Skara Länk till annan webbplats.

Skara kommuns officiella Instagram Länk till annan webbplats.

Bokäventyret Länk till annan webbplats.

Daglig verksamhet Länk till annan webbplats.

Familjecentralen Länk till annan webbplats.

Skara Näringsliv Länk till annan webbplats.

Skara demens Länk till annan webbplats.

Skaras dagverksamhet Länk till annan webbplats.

Specialpedagogiförskolan Skara Länk till annan webbplats.

Stifts- och landsbiblioteket Länk till annan webbplats.

Stureplan Skara Länk till annan webbplats.

Upplev Skara -turistinformation Länk till annan webbplats.

Varnhem InfoPoint (Ryttargården, Varnhems Kulturmiljö ek för) Länk till annan webbplats.

Vilans fritidsområde Länk till annan webbplats.

Vuxenutbildningen Skara Länk till annan webbplats.

Skara kommuns officiella Twitter Länk till annan webbplats.

Stifts- och landsbiblioteket Länk till annan webbplats.

Skara kommuns officiella LinkedIn Länk till annan webbplats.

Katedralskolan i sociala medier

Katedralskolan Skara Länk till annan webbplats.

Fordonsprogrammet Katedralskolan Skara Länk till annan webbplats.

Ekonomiprogrammet i Skara Länk till annan webbplats.

El- & energiprogrammet Katedralskolan Skara Länk till annan webbplats.

IB-programmet Katedralskolan Skara Länk till annan webbplats.

Försäljning- och servicesprogrammet - Katedralskolan Skara Länk till annan webbplats.

Katedralskolan Länk till annan webbplats.