Adress till stadshuset
Södra kyrkogatan 2
532 88, Skara
Måndag - fredag
(sommartider)
08:00-16:00
Telefon 0511-320 00
Fax 0511-320 02
E-post skara.kommun@skara.se
Du har rätt att få tolk om du behöver. Kontakta oss så att vi kan beställa tolk.
I Sveriges kommuner och regioners (SKR) årliga servicemätning bland landets kommuner hamnar Skara på första plats när det gäller bemötande och på plats fyra i den totala mätningen. Undersökningen visar invånarnas upplevelse av service och bemötande när de kontaktar kommunen.
- Det är roligt att se att våra kommuninvånare upplever oss som enkla i sin kontakt med kommunen och att vi levererar med ett bra bemötande. Det är alla medarbetare i kommunen som bidrar till vår höga placering, både i enkelhet och bemötande och helheten gör mig stolt, säger Therese Bergsten, arbetsledare för Skara kommuns kontaktcenter.
Tillsammans med Brilliant Future har SKR tagit fram en mätning av service och bemötande vid kontakt med kommunen. Den visar vilka kommuner som invånarna själva anser ger bäst bemötande och gör det enkelt för dem att få hjälp. Undersökningen är baserad på kvantitativ data och visar även vilka ärenden som kommuninvånarna är mest nöjda med.
- Vi som kommun jobbar hela tiden för våra invånares bästa och under våren har vi fokuserat extra på att få till enkelheten i kontakten med oss nu när kommunens kontaktcenter har startat upp. Vi strävar alltid efter att våra invånare ska få ett bemötande i världsklass i kontakten med oss och det har vi lyckats med, fortsätter Therese.
Denna sida uppdaterades
Skara kommun
Södra Kyrkogatan 2, 532 88 Skara
Telefon: 0511-320 00
Fax: 0511-325 32
Org.nr: 212000-1702
E-post: skara.kommun@skara.se
Vi använder kakor (cookies) för att förbättra din upplevelse på hemsidan. Du kan välja att godkänna alla kakor, eller gå in på "inställningar" och välja vilken typ av kakor du vill godkänna.